6096140500 |
Els racons de llengua, una experiència inclusiva a l'aula |
2018-2019 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/9/2018 - 28/6/2019 (30 hores) de 13:00h a 14:00h |
|
ZER Alt Segrià |
|
av. Catalunya, s/n (Vilanova de Segrià)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 25/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Itinerari formatiu propi.
Entenem el treball per racons a l'aula com una forma d'organització que permet a l'alumnat el desenvolupament d'hàbits elementals de treball, l'establiment de normes i el desenvolupament de la seva autonomia. Volem que l'infant participi activament en la construcció del seu aprenentatge i que tingui un major protagonisme.
|
| |
Objectius |
1.Donar una atenció més individualitzada a cada alumne.
2.Potenciar la capacitat d'organització i el treball autònom de l'alumne.
3.Atendre de manera inclusiva als infants amb necessitats educatives especials.
4.Inventar i crear espais perquè els infants tinguin oportunitats de manipular i conèixer els materials.
5.Potenciar ritmes de treball, l'ordre i les interrelacions.
|
| |
Continguts |
Fase d’autodiagnosi: Anàlisi de les pròpies pràctiques.
Debat pedagògic basant-nos en bibliografia de referència i en experiències model.
Fase de planificació: Reflexionarem a partir de la bibliografia i experiències seleccionades i planificarem allà on volem arribar al final de l'activitat formativa.
Ens centrarem en:
-Organització i sistematització dels racons de llengua a educació infantil i primària.
-Selecció dels continguts de llengua a treballar per cicles.
-Selecció dels racons a treballar.
-Gradació de continguts per tal d'atendre a la diversitat.
Fase de construcció i experimentació: -Disseny dels racons.
-Elaboració dels diversos materials de cada racó.
-Implementació dels racons a les escoles: programació i temporalització.
-Elaboració de rúbriques d'avaluació.
Fase d’avaluació: -Revisió conjunta de l'organització dels diversos racons.
_Revisió conjunta del funcionament dels racons.
-Valoració dels resultats i propostes de millora.
|
| |
Formador/a |
Amàlia Sirés Borràs, Sònia Medrano Fernández de Heredia, Alícia Morlans Ballesté
|
| |
Avaluació |
Transferència:
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de la ZER Alt Segrià
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
25/09/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
09/10/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 3 |
dimarts |
23/10/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 4 |
dimarts |
06/11/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 5 |
dimarts |
20/11/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 6 |
dimarts |
08/01/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 7 |
dimarts |
22/01/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 8 |
dimarts |
05/02/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 9 |
dimarts |
19/02/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 10 |
dimarts |
05/03/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 11 |
dimarts |
19/03/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 12 |
dimarts |
09/04/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 13 |
dimarts |
07/05/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 14 |
dimarts |
21/05/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 15 |
dimarts |
04/06/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 16 |
divendres |
30/11/2018 |
1300 |
1400 |
Sessió 17 |
divendres |
29/03/2019 |
1300 |
1400 |
Sessió 18 |
divendres |
28/06/2019 |
1300 |
1400 |
|
| |